onsdag 26 november 2008

Skol & Pärldag

Idag har jag varit med Ebba till skolan. Jag har insett att fröken-jobbet är då inget för mig, jag har nog för hett temprament för alla små söta, livliga, skrikiga, olydiga barn. Men det är kul att få va med en dag iallafall.


Efteråt så blev det självklara valet en Onsdag. Pärlan! Det är som Gustafs egna Ullared. Vi kom dit 10minuter innan dom öppnade och då var det KÖ!?!? På en Loppis i Gustafs? Jag förstår inte, men jag hörde en gammal tant sa att höjdpunkten på Pärlan var fikat, de är billigt vettu!! Då finns det en anledning att stå i kö, verkligen....om wienerbröden faktiskt är 4kr billigare än på ett mysigt bageri, då väljer man ju faktiskt Pärlan hmmm.


Jag trängde mig in och lyckades få tag i den här fula ljusstaken för blockljus, 25 pix. Men jag är ju allergisk mot furu så den ska målas om till vit. Sen 4 stora röda blockljus till det, blir nog fint till slut. Och blir det inte fint så kan Pärlan få tillbaka den...

2 kommentarer:

  1. Hormonhulken!! Nu tycker jag att du är lite vrång! Du vet väl att både du och jag drar till oss en viss typ av folk. Du har turen med äldre kvinnor, jag har turen med konstiga, inte helt friska typer. Nu är det ju även löning, så jag råder dig att inte åka till någon stormarknad och köra på någon med kundvagnen. Du vet hur du blir!!! Skicka för guds skull Magnus!

    SvaraRadera
  2. så det är bara gamla tanter menar du?!?!? MOAHAHAHA vilket skämt!! Alla SEGA människor, GAMLA människor, KONSTIGA människor, VRESIGA människor dras till mig. Jag vet inte vad det är men jag blir helt nervös av sengångare...
    Jag får någonslags överskottsenergi när dom är runt mig... Kanske man ska adoptera en så man piggnar till på kvällarna hehe...
    Vart är alla snygga starka karlar? Varför dras inte dom till mig???

    SvaraRadera