onsdag 5 november 2008

Det som inte fick hända har hänt!!!

Flygresan till Newark gick kanon, vi ska mellan landa där och byta plan till Orlando. 10 timmar med barn är ju skitkul! Kan rekomendera det till de flesta faktiskt!

Så här såg ett av mina barn ut.....men inte den andra! Han kom på en bra idé. "Mamma hoppa uut?" Tanken slog mig flera gånger kan jag säga. Vi får se om jag testar den på hemvägen.


Väl framme i Newark var det planbyte. För Er som inte vet är Newark en av världens största, alltså lite större än Dala Airport. Ut fort som fan ur planet, hämta väskorna, genom en passkontroll, lämna väskorna, försöka hitta till gate C96, jo tjena vad enkelt det var. Fråga någon sur pi.. där, och jag kan säga att på Newark jobbar världens suraste människor. Ajaa fick åka tåg ut till terminal C, genom en ytterligare passkontroll där skor, smycken, skärp mobil osv skulle av. Allt tog väldigt lång tid för vi var inte ensamma där. Hmm konstigt! Så vi fick springa för livet ut till Gaten,väl framme så har dom bytt gate, inte granngaten utan på andra sidan flygplatsen och vi var redan sena. Fler utrop i högtalarnen, "last call to Orlando". Så magnus fick springa som Susanna Kallur till andra gaten och stoppa planet.



Jag springer med Mille på armen i högklackat och så Ebba i andra armen. Pappa fick ta våra två väskor på ca 15kg st. Och mamma var allmänt nervös tror jag.

Men efter de 2km och dyngsvettiga så lyckades vi komma med men det var på håret. Alla bara stirrade S.U.R.T i planet när svettiga svenskarna kom in. Guud har dom ingen humor alls i amerikatt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar