söndag 9 november 2008

Cocoa Beach

Ja sån här vardag har vi nu! Såå krävande. Idag var Magnus och Papi till Kennedy Space Center, men vi var rättså trötta efter flera dagars gång i olika nöjesparker så vi valde att tillbringa våran dag på stranden. Vi åkte till en strand någon mil utanför KSC, en som hette Cocoa Beach. Hade tänkt dra till Daytona Beach men den låg längre bort.
De Vackraste! Milton fick flera glada kommentarer av olika amerikanare som diggade hans tröja!

Åt lunch vid strandrestaurangen som hade livemusik och god mat och mycket folk. Jag som är ett Tacofreak åt en Tacotallrik. Mamma åt fisk, Ebba och Mille delade på en kyckling wrap med ja vad gissar ni? Jo pommes frites. Vad ska man göra, dom måste ju ha mat! Helskön restaurang! Hit vill jag flera gånger.

Mamma steker på...

Ebba var i sitt esse. Hon fick äntligen plocka sina snäckor. Och det gjorde hon i 4 timmar!

Mormor & barnbarn ute i det strömmande vattnet. Väldigt varmt när man väl kommer i..

Mille grinade när vi skulle hämta pappa & morfar. Han ville fortsätta bada.

Jag och Ebba var ute i vattnet kom badvakten ch rekomendera oss att gå in närmare mot land för det fanns haj där ute vi var. Jag lovar att jag var ur vattnet på två sekunder!!

2 kommentarer:

  1. Följer med spänning din blogg, Florida älskare som jag är. Så kul att ni var på en av våra favvo restauranger Coconut by the beach i Cocoa Beach. Vi har bott där ett par gånger under åren, senast i okt/nov 07. Nu planerar vi för 1 månad i april/maj. Vårat favvo ställe är Daytona Beach. Och vi har nu vart där 10 ggr. Daytona Beach är mer fartfyllt än Cocoa Beach ;) Dina bilder är fantastiska , jag rikigt känner lukten, värmen, fukten i luften, sanden mellan tårna. Ljudet av havet, fåglarna...
    Är ni fiskälskare så kan jag rekomendera Mahi Mahi salad, underbart gott!!! Har aldrig ätit så god och fräsch fisk som på Floridas östkust. Ha en fortsatt underbar resa, jag läser med spänning.
    Ps, Ja frukosten suger, vi brukar därför äta frulle på Dannys.

    Daytona/Maria

    SvaraRadera
  2. Äh,va inte så rädd. Hade du varit hungrig så finns det inte en haj i världen som vågar närma sig. Ha Ha.

    SvaraRadera