söndag 9 november 2008

SEA WORLD

I Onsdags tog vi ännu en utflykt till Sea World. Kom dit runt 10-tiden och åkte hem vid 18. Så det blev också en heldag. Alla parker tog betydligt längre tid än vad vi hade tänkt. Vi började med att titta på en delfinshow. Helt fantastisk!! Jag kan alltså inte förstå hur man kan lära dom allt. Dom är ju så duktiga.

Gick runt och kikade på bla pingviner, sälar, fiskar, hajar mm. När hungern satte in så åt vi mat på Shark Bar. Där fick man sitta som i ett akvarium, man såg olika sorter av hajar, stora som små. Jättemysigt. Jag åt kyckling och mos. Helt OK faktiskt!


På Sea World finns även karuseller. Den här "Kraken" åkte jag och Magnus. Typ 5 loopar. Det var den maten.... Nejdå men den var riktigt otäck. Den började med en lång väg upp sen kändes det som att den stupade 90 grader rakt ner mot sjön. Var så rädd att jag kunde inte ens skrika. Jaja jag är sååå mesig men sätt er i den själva så får ni se!!


Den här attraktionen "Amazon" var asrolig! Det här var Ebbas favorit. Den liknar "Stocken" på Liseberg fast en betydligare värre variant. Tillochmed stora starka Mangan tyckte den var rolig/hissnande! Den gick också 90 grader rakt ner. Efteråt fick man se en bild hur man såg ut. Haha fyfaan vad alla skrek! När man trodde att allt var lungt efteråt så kom det en rejäl vattenstråle sprutandes rakt emot en. På bilden här fick pappa en riktig dusch. Moahaha. Sen efter det så fick man åka in i en kolsvart tunnel och vips så kom ett till vattenfall. Den här Johanna måste du dra med Tony i!!!


Efter flera timmar vandrande och åkandes av karuseller så kom avslutningen. Späckhuggar uppvisning. Ojoj vilken bjässe! Dom var lika duktiga som delfinerna. Jag är såå imponerad! Den har en rejäl stjärtfena också så dom som satt längst ner blev rejält blöta när dom "viftade" lite med den!

Sea World var värt pengarna. Rekomenderar det from the båttåm of maj hart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar