måndag 10 november 2008

St Petersburgh


Efter en vecka i Orlando så tog vi vårat pick och pack. (Fam. björlund = Pick och Fam brandt=pack) och styrde kosan två timmar väster ut. Mot St Petersburgh. Vi har köpt en tomtom så nu hittar vi i allafall. Satte in adressen på Treasure Island. En liten ö i St Petersburgh. En liten pittoreskt by med hotell längs hela stranden. Tog första bästa hotel och det blev "Island Inn".

Ebba är livrädd när Magnus kör. Så här satt hon i två timmar.


Här är utsikten från hotellet från framsidan sett.

Och så här från baksidan. Fint va? Utsikt över Mexicanska Golfen har man ju inte varje dag. Fick dessutom bo i en svit. Jaaa tror ni något annat duger?!

Här sitter Mangan och sjunger för sig själv. Såå fint så fint!

Gissa vad ölen kostade i denna bar? 1dollar alltså ca 8kr. Men den fick vi bara utnyttja en dag för sen stängde dom den för renovering.


Här sitter mamma och lyssnar på radio. Undra om hon tyckte det vart för mycket tjatter inne? De kan jag aldrig tro!

Mille och jag solbadar. Brrr kallt i vattnet.

Ebba har hittat en snurrsnäcka.

Ja en vecka med Magnus så blir man så här."OOOJ vilken stoor fågel"!!

På kvällen tog vi en taxi till "Bubba Gump". Jättemysig restaurang med läge vid vattnet. Allt med tema "Forrest Gump". Mysigt med inge bra mat. Jag tog räkor med dom var såå oljiga och kladdiga så jag tog bara 3st sen slängde jag resten. Tillochmed pappa Baloo tyckte det!

Med det fick bli en drink. Peace, love & Rock´n roll istället. God som satan och glaset fick jag behålla.

1 kommentar:

  1. Shit,nu börjar ni få färg.Kommer inte ihåg när jag såg sol sist. Här ska ni få något att bli avis över och kanske få lite hemlängtan, Pärlan i morgon,jä jä. Där kan vi snacka långa köer, Disney World släng er i väggen!

    SvaraRadera