torsdag 4 december 2008

Vad ska jag göra??

Hej Bullen! Jag är en tjej på 27 år som inte vet vad jag ska göra med mitt liv. Nu är jag inne i fas i livet då jag vill göra något drastiskt med mitt liv. Ska jag gå någon utbildning? Ska jag tänka annorlunda med vad jag vill jobba med? Ska jag gå en barnskötarutbildning, eller en frisörutbildning, eller trafiklärare?! Jag vettte fan vad jag ska göra med mitt liv. Jag vill ha ett jobb där jag trivs till 110% och känner att det är "rätt"..
Kollade på en frisör utbildning med det kostade typ 100 000kr. Trafikskoleutbildningen var i Västerås =drygt att pendla, barnskötare var på typ 2-3år = för lång tid. Det är ju inte bara at studera när man har nytt hus och en ny stuga i Lofsdalen. Frisör utbildningen har man inte rätt till studie stöd så där får jag inte en spänn . Jobba extra på helerna?? Aaaaaah hjälp mig Bullen, vad ska jag göra.
ps. det är tjejen i berättelsen som har skrivit brevet...ds

4 kommentarer:

  1. Hoppsan, ja, det var inte en lätt nöt att knäcka. Det är nog bara du själv som kan lista ut vad du ska göra resten av ditt liv. Men ha i fokus att du har ju ganska långt kvar till pension o då är ju inte 2-3 års studier så mycket...

    Kram, Cecilia

    Ps, hälsar på för första gången...

    SvaraRadera
  2. F-n vad rolig du är!! Skrattade högt när jag läste ditt brev :D Ja du, vad ska man göra med sitt liv?? Det är den stora gåtan - jag funderar också... Du skulle passa på Clas Ohlson :)
    Hoppas du hittar på svaret - kanske kommer det in något bra förslag här :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Nä, jag bor inte i Gustafs, men jag är från Dalarna. Närmare bestämt Grängesberg.

    Mitt hem o min blogg va med i Pralin här för några veckor sedan..om du brukar bläddra i den?

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  4. Min lillebror jobbar på Clas och jag skulle bra gärna vilja komma in där med... Antingen på lagret eller i butiken men de verkar ligga lågt med nyanställningar. Skulle gärna fixa i dej om jag kunde.. Men du fixar det säkert på egen hand :) Du är ju en go tjej som jobbat åt posten för tusan!
    Kram

    SvaraRadera