torsdag 9 maj 2013

Lovers Key

 Nu har vi checkat ut från Hideaway Waterfront Cape Coral. Det var väl ett ok hotell men vi känner ingen större sorg av att åka där ifrån. Imorgon skulle vi checka in på Holiday Inn Fort Myers Beach men vi valde att göra det redan idag. Innan det så tog forden oss till Lovers Key. Ett ställe där man blir kär på nytt ;-)
 Det ligger precis efter Fort Myers Beach och det tillhör väl Bonita Spring tror jag. Ett litet tåg tog oss ut till stranden. Det var en kritvit strand med snäckor, mycket finare än Sanibel Island där de också var mycket snäckor.
 Innan vi kom hit så stannade vi till på en surfshop i Fort Myers och köpte en t-shirt åt mig. Brännan på bröstet är likt en grillad kyckling så jag vågade inte sola det idag, det är illrött och gör ont. Får säkert nåt men av det där om jag har min vanliga tur. 
 Dagens Lunch: Jordgubbar storlek större

 Magnus har fokuserat denna resa på solbränna delux. Manisk om jag ska ta i  i underkant. Men jag fick ut han i badet några gånger efter lite övertalning om att solen tar extra i vattnet.
 Ebba avvaktade lite innan hon kände på det ljumna vattnet och valde sen att hoppa i =)

 Kolla stekarn bakom... olja...olja...olja.... Florida har aldrig sålt oljor som dessa veckor!



 åh herregud... olja i ansiktet... och det är JAG som flagnar med min 25:a?!!! Hur är de möjligt?!







 Jag har aldrig badat i ett hav där vattnet är ljummet. Side var det också varmt med det vart ju inte varmt förens man doppat sig. Här är det ljummet direkt, perfekt för en badkruka som mig.



 Lite kärlek på Lovers Key är ett måste =)



 Det är lågsäsong här i Florida vilket passar mig perfekt. Lite folk på stranden och 30 grader i luften- tummen upp på den ;-)
 Jag vill ha en isglass- "sagt av sambon" =)

 På denna strand fanns det riktigt fina snäckor. Mille och jag plockade en full hink men hur vi ska få hem dom på flyget är nästa fråga ;-)

 En fiskebåt kom in mot land och vi hoppades få se stora fiskar men dom drog utåt igen ;-(








 STEK!


 Otur.. ingen öl för Magnus!





 Tydligen finns det stingrockor på denna strand men vi slapp se och känna några. Jävla äckliga djur...
 Och inte behöver vi går till bilen heller... Plus 8kg på denna resa typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar