tisdag 7 maj 2013

Cape Coral & Sanibel Island

 Första natten här på Hideaway Waterfront och jag sov skitdåligt, tyckte jag hörde ljud hela tiden och nojjig som man är så fantiserar man det värsta =) Alla andra sov till 09.30 sen gick vi ut på däck och kikade.
 Där såg vi fiskar som hoppade hela tiden, helt sjukt! Värsta cirkusfiskarna..







 När vi satt ute och åt frukost så började de regna och det var molnigt på himlen, så då kom vi fram till att åka till Sanibel Island, en strand som är känd för sina snäckor. Det kvittar ju om de regnar tänkte vi. Men när vi väl var där, ca 30 min från vårt hotel så slutade de regna och solen kom fram.

 Det vart riktigt varmt och gött!
 Milton började direkt att plocka massa snäckor, just där vi var var det mest små snäckor.
 Milton har väldigt svårt att leka själv, han tjatar alltid på att någon ska vara med han. Eftersom jag tycker det är så jävla svettigt att ligga och sola så byggde vi sandslott och plockade snäckor istället. Får man en jämn bränna också =)


 När vi var i Clearwater Beach så sa en vakt på hotellet att vi skulle undvika att bada långt ut i havet pga att det finns haj. Så jag sa till Mille och sa att jag inte ville gå så långt ut nu när vi badade. Och vad tror ni händer när vi står och svalkar oss i badet?!! Två fenor några meter längre ut, tur nog så var det delfiner. Hur häftigt är inte det?!!!
 Ni ser ju hur nära land dom kom in!

 Hela stranden ställde sig upp och kollade, dom där delfinerna imponerade  de flesta tror jag =)





 Många snäckor hittade vi!





 Ebba ledsnade efter någon timme, då ville hon hem och kolla på tv ;-)



 ALLT är coolare här, tillochmed broarna =)
Nu serverade Magnus precis en Strawberry Daiquiri och så har vi varit och handlat grillspett så nu ska vi gå ner och grilla=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar