onsdag 4 januari 2012

ungdomsacne eller gammelacne?

Jag har aldrig haft finnar när jag var yngre, men nu jäklar ploppar det upp bara massa skit i ansiktet.  Vet inte vad det beror på. För mycket socker? Dåliga matvanor? Stress, är väl det jag anar att det kan vara. Direkt när jag känner minsta lilla plita så är jag på och trycker och klämmer så det blir bara värre. Jag köpte Yves Saint Laurents "Top Secret sos pore brush" den är porförminskande och har mattgörande effekt och så här skrivs det om den " Yves Saint Laurent avslöjar sin första "Top Secrets". En helt ny teknik för användning av hudvård och inspirerad av toppmodeller och experter. En enda penselstrykning suddar bort trötthetslinjer och gör huden sammetslen och slät och ger den en fantastisk lyster". 

Hur bra låter inte det då!!? Jag smetade på den över hela ansiktet med penseln som medföljer, även runt ögonen... åh halleluja vad det sved och stack... tårarna börja rinna... effektiv? Jolå! Nu efter en månad såg jag att man inte ska stryka den runt ögonen... no shit!!?

Så då blev det att jag använder min Creme från Biotherm, men inte vet jag om den är någe bättre. Tycker den är lite blaskig, jag vill gärna ha en krämig creme.

En av mina favoriter är No 7. även deras serum är grym! Att de dessutom finns på Ica Maxi är ju såå smidigt!

Dermanords Face Lotion, eller Maria Åkerberg som det heter nu brukar jag köpa när jag väl gör en ansiktsbehandling. Dom har många bra produkter men då måste man in på en skönhetssalong, och det är bökit.. Me don´t like bök!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar