måndag 17 maj 2010

Sicilien!

Innan vi åkte iväg så hade man ju föreställt sig hur olika platserna skulle se ut. Jag var ju mest intresserad av Sicilien.
Men när jag drog upp dörren så såg jag ...berg!! Men va fan! Berg på Sicilien? Där spack min bild av sicilien iallafall! Jag hade ju sett framför mig små stenhus...lite som Malta... men nej....berg!
Men vi gick upp till restaurangen och åt frukost och vidare ut på Messinas gator. Men alla rekomenderade att vi skulle åka till en liten by som hette Taormina, ca 30 minuter söder om Messina. Så vi hoppade in i en taxi, vi ville få priset innan men nejnej "taxametro" !!!

Så vi åkte och åkte och åkte. Vi frågade flera gånger om det var långt kvar, "fajv minutros"
svarade han varje gång... åh jävlar vad taxametern tickade! Vi blev helt kallsvettiga när den visade 86 euro när vi kom fram, alltså ca 860 skr! Och sen skulle vi ju tillbaka så det skulle bli nästan 1700 tor. Kul kul! Men vi lyckade pruta ner till 1400 iallafall.
Då var humöret på botten för alla utom lyckliga Milton. Man hade ingen lust att shoppa heller så för att liva upp stämningen så fick Mille ta kameran och härja fritt med den.

Jag kan säga så här att han är sjukt duktig, för att vara fyra år, att fota. Han har tagit alla kort i det här inlägget förutom på sig själv då =)

Han får med hela kroppen när han fotar. När Magnus fotar får man vara glad om hela huvudet är med!

Det var mååånga kort på mamma!
Trots att det kostade som fan att åka taxi så ångrar jag inte att vi åkte till denna lilla by. Den påminnde lite om Gamla Stan i Stockholm en het sommardag.
Taxichaffisen skulle ju visa Etna också men det glömde han... vilken skräll....


min lilla cooling!



Det finns inte så mycket att skriva om den här ön för vi hann ju bara besöka denna by. Sicilien har säkert vrålmycket mer att erbjuda men på 6 timmar hinner man inte långt på en sån här stor ö.
En glass hann vi med att trycka i oss! En glass i världsklass!
Vackra blommor pryder varje balkong.



När vi skulle åka hem så tog inte taxi-fanskapet kort! Så Mangan skulle ta ut pengar....tror ni bankomaten fungerade? Big NO NO! Hej och Hå... vidare till nästa...nej nej....krångel! Men det kom fram nå grabbar och hjälpte så det löste sig till slut....
Väl tillbaka på båten vart det bubbelpoolen som vanligt!
Så vad tycker vi om Sicilien? Jo som jag skrev tidigare så vart det ingen wow känsla! Men vill någon betala en resa åt mig så åker jag gärna med =) dock inte till Messina!

1 kommentar:

  1. Hey! Ska åka till Cicilien på lördag... Har vandrat på exakt samma GATA som er!!! Det är coolt :)

    SvaraRadera