torsdag 30 oktober 2008

Doctor Dansk

Då var man tillbaka hemma igen. Var ju tills Säters Sjukhus med Milton, fick en dansk läkare jippi!!....not. Det lilla jag förstod så var de inte öroninflamation utan ett virus, är inte en inflamation ett virus?? *Läs följande mening med dansk brytning "dä kound int vee örchoniflemetion uyt me kound fe do simptom sem milton hear som lichkna et virus de gou uver ev si selvt ytn antibiotike jeg tyck do ske je honom alvedun". Det var den meningen som jag förstod liite av och då satt han iallafall i typ 5minuter och babblade. Jag satt mest och nickade och såg frågande ut. Är de brist på svenska läkare? Bilden nedanför talar för sig själv va? Han tänker nog att jag är en idiot....och Ja jag kände mig som en också, så nu vet jag hur en sån känner sig!



Lånad bild: Doctor Sheperd


Aja efteråt så var de min tur att sticka iväg till kiroprakton och bli mörbultad. Jag förstår inte varför varenda kiropraktor jag är till säger att jag måste träna magen. Det är ju precis de jag ville höra 3dagar innan man ska i en bikini! Magen är till för att fyllas, inget annat! Sen gick vi till Mig & Alice och tittade på inredningprylar så nu ska jag sy vimplar till Milles rum. Jag hittade en sida där de visar hur man gör vimplarna http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2286 men man kan nog klara det utan beskrivning. Tycker det är roligt att sy OM inte det krånglar men nu känner jag att de suger i sytarmen. Ska sy nya julgardiner till köket och hallen i allafall...





lånad bild.



See Ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar