torsdag 2 maj 2013

Dag 2- Busch Gardens

Sådär, då har vi hittat en adapter så vi kan ladda datorn =)
Igår hade vi resans bästa dag!! Vi har ju inte kommit in i tiden så runt 04, vaknade jag och Magnus och bara hoppades att det var dags att gå upp men icke, bara att stänga ögonen och försöka somna om. Men vid 07.00 så gick det inte längre, vi gick upp och tog en morgon promenad. Mojj på hög nivå!
 När frukosten var avklarad så packade vi väskan för en dag på Busch Gardens och Adventure Park. Hade väl inte allt för höga förväntningar, visst vi ville åka Sheikra men något mer hade vi inte i planerna.
 Klockan 10.00 stod parkerade vi bilen och hoppade på ett litet tåg som tog oss till entrén där vi köpte ett en-dagskort till Busch Gardens och Adventure Park, ett vattenland som ligger bredvid.

När vi kollade väderprognosen så såg det mörkt ut, regn och thunderstorms... skit samma tänkte vi, det blir perfekt att gå i parken då. Men väl där så började det steka på, det var nog närmare 30  grader så svetten sprutade =)
 Parken var indelad i olika sektioner, Nairobi, Timbuktu, Congo, Egypten, Africa, Marocco,Bird Garden Stanleyville mfl. Men vi började med en "karusell" som hette Gwasi. En bergochdalbana som helt var gjord i trä, det ruskade och lät för jävligt. Vet inte om det var den bästa Berg & Dalbana att börja med, Milton tyckte INTE om den =) Efter det så gick vi till Bird Garden. Både Känguru, flamingos och massa andra djur som jag aldrig sett. På bilden här under sitter Mille med en liten känguru.

Här har ni Busch Gardens värsting! Sheikra. En helt galen åktur fick vi med detta monster. Ett monster som når 110km/h, 61 meter hög och 972 meter lång. Först åkte jag och Magnus och sen tog jag med Ebba, hon bara älskade den. Hon var helt galen, hon åkte allt som gick!

Här tar Magnus kort när jag och Ebba åker Sheikra.
 Här åker jag och Ebba genom vattnet, fast det gick så äckligt snabbt så man han ju inte fatta någonting.

Busch Garden hade flera vatten attraktioner, här åker Magnus och Ebba Tidal Wave, en attraktion som blöter ner de flesta som står och tittar =)

Ebba vart dyngsur, från topp till tå =)
 Här nedan ser ni "Montu". När den byggdes -96 så var det världens högsta och snabbaste berg & dalbana och den når en hastighet på 105km /h. Inte konstigt att jag kände ett jävla "tryck" i huvudet.
 Man kunde även ta ett tåg genom hela parken med en guide som berättade och höll på och tjåla.

Milles favorit blev radiobilar. Dom finns i alla nöjesparker, på alla marknader, här betalar vi 2500:- i inträde och så väljer han radiostyrda bilar!??!! Fast han gillade River Rapids också. Där blev vi TOTALT genomblöta. Där åker man 10st i en rund flotte genom en forsränning där det titt som tätt sprutar/vräker/häller/forsar vatten över en. Grymt kul!

Beer!! Because youré worth it!
HELVETE!!  Milton har kört fast mitt i Afrikas djungel!

Tur han är så söt så han fick hjälp av en riktig karl!
 SnyggEbba står och ser snygg ut.. nån lär ju göra det...

Sammanfattning av denna fantastiska dag så ger vi den 15 plus av 10 möjliga. Allt var toppen. Allt var så genomtänkt och bra. Vi hade ju även tur att det inte var några köer så vi kunde springa hej vilt och åka. Vi var där fram till 17.00 så vi hann inte med Adventure Island, det fick det bli på onsdag istället.